رهبرانقلاب: مردم باید اثر اقتصادمقاومتی را در زندگی ببینند؛اکنون اینگونه نیست/ در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم به‌شدت مسئول هستیم/ نباید به امید سرمایه‌گذار خارجی نشست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری:
🔹اگر کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصاد و زندگی مردم شاهد بودیم.
🔹به رئیس جمهور محترم هم گفته‌ام که بیان شاخص‌های کلان خوب است البته اگر آمارها قابل خدشه نباشد، اما به هر حال اینها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه مدت و میان مدت اثر نمی‌گذارد.
🔹شکایات مردم به ‌دست ما می‌رسد و باید در مسائلی نظیر تولید، اشتغال، از بین بردن رکود و... به‌گونه‌ای عمل کرد که مردم تأثیر آن را در زندگی خود، کاملاً احساس کنند اما اکنون، اینگونه نیست.
🔹مردم باید اثر اقتصادمقاومتی را در زندگی ببینند؛اکنون اینگونه نیست
🔹در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم به‌شدت مسئول هستیم.
🔹در سال ۹۴ نیز مسئله اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته بود و چون آن سال، حرکت مطلوبی در عمل شکل نگرفت، سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردیم.
🔹اگر احساس مسئولیت در مسئولان بگونه ای بود که آنان همواره دغدغه کار و تلاش و هدف‌گرایی و مجاهدت داشتند، نشان می‌دهد آنان در خطوط اصلی حکومت اسلامی، حرکت می‌کنند اما اگر بر خلاف این بود باید بدانیم که از چارچوب‌های حکومت اسلامی خارج شده‌ایم.
🔹«احساس مسئولیتِ مسئولان» موضوعی فوری، ضروری و واجب است.
🔹در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم، به‌شدت مسئول هستیم و اگر حتی یک جوان مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه منحرف شود، ما مسئولیم.
🔹باید در همه زمینه‌ها از جمله حقوق بشر، تروریسم و جنایات جنگی در مقابل غرب حالت هجومی داشته باشیم.
🔹امریکایی‌ها که با پلیدترین و ضدبشری ترین رژیم‌های منطقه همکاری دوستانه دارند و این افتضاح بزرگ را در انتخابات اخیرشان به راه انداختند، انتخابات ملت ایران را مورد هجوم و انتقاد قرار می‌دهند.
🔹طرفداری ملت‌ها از نظام اسلامی، عقبه مستحکم ماست و این واقعیت امریکایی‌ها را عصبانی کرده و آنها را به فکر چاره‌ای برای مقابله با نفوذ روزافزون ایران انداخته است. 
🔹«جذب سرمایه‌گذاری خارجی» اقدامی مثبت است اما تاکنون میزان کمی از توافقات خارجی محقق شده است، بنابراین نباید به امید و انتظار سرمایه‌گذاری آنها نشست بلکه باید آن کاری را که خودمان می‌توانیم، در داخل انجام دهیم.
🔹اقتصاد مقاومتی با مبانی محکم فکری و نظری، تنها راه علاج مشکلات کشور است و باید اجرا شود.