شوخی با انتخابات  دوران شیرین نامزدی


انتخابات در کشورهای دنیا چگونه است؟ اگر یک نامزد انتخاباتی در کشوری توسط رای مردمی انتخاب شود، چگونه به قول‌هایش عمل می‌نماید؟ بد نیست یک سری بزنیم به تاریخ این کشورها و ببینیم که ماجرا از چه قرار بوده است:

ادامه مطلب.....

آمریکا: دو نفر از دوحزب معروف به انتخابات نهایی می‌رسند. مهم نیست کدام یک پیروز شوند، هر کدام که برنده شد به نصف کشورهای خاورمیانه دستور حمله صادر کرده و بقیه کشورها را نیز درگیر جنگ می‌کنند. در کل مدت این دوره‌ها هم همیشه مشت محکمی از ملت ایران دریافت می‌نمایند فقط مشکلش اینجاست که بازتاب این مشت‌ها دک و دهن آمریکا را به هیچ وجه نمی‌تواند مورد عنایت قرار دهد.


مصر: نامزد مربوطه یا با رای انتخاب می‌شود یا با تفنگ. یک هفته هم بیشتر فرصت نمی‌داشت که فعالیت داشته باشد، هفته دوم خودش به دادگاه برده شده و حکم اعدام برایش صادر می‌گشت. بیشتر کسانی نامزد می‌شوند که نام خانوادگی‌یشان شاد یا تشکرآمیز باشد مانند: "مبارک"، "مرسی"، "متشکرم"، "ممنون"، "تبریک باشه" و از این دست فامیلی‌ها.


کوبا: این جور قرتی بازی‌ها برای کشورهایی است که در آن انتخابات برگزار می‌شود!


عراق: نامزد محترم که اول شده توسط داعش منفجر می‌شود. نفر دوم به آلمان پناهنده شده و نفر سوم هم توسط شورای نگهبان ایران تایید صلاحیت نمی‌شود! نفر آخر هم اگر خیلی شانس بیاورد و داعش او را نکشد، ر اثر قحطی و پارازیت و تشعشعت اتمی به صورت تدریجی از پای درخواهد آمد. در طول این مدت ایشان به جای عمل به وعده وعیدهایی که داده‌اند به فکر دوا درمان خودشان خواهند بود.


افغانستان: با این که در چند استان جنگ سختی در خواهد گرفت و بن‌لاله که فرزند بن‌لادن است خودش را مسول همه بمب گذاری‌ها اعلام می‌نماید، خلاصه یک شخصی به عنوان نامزد انتخاب می‌شود که برود در انتخابات ثبت نام نماید. اما چه فایده که به وسیله بمبی که القاعده به کمرش بسته است، آن قدری از خدا عمر نمی‌گیرد که بخواهد قولش را عملی کرده و نامزد شود. در آخر هم سایر کشورها از یک یا چند نماینده افغان حمایت کرده و آن را بر سر کار خواهند آورد!


ژاپن: نامزد مربوطه پس از انتخاب شدن، آن قدر برای تشکر دولا راست می‌شود که تنها از دولا راست شدن ایشان در هنگام تشکر به اندازه مصرف برق پنج تا از ایالات متحده آمریکا برق تولید می‌شود. سپس ایشان به تک تک قول‌هایی که داده و نداده‌اند عمل می‌نماید. یک ثانیه هم پس از اتمام دوره ایشان دار فانی را وداع می‌گویند. تراکتور هم اگر جای ایشان بود آن وسط دوره موتورش می‌سوخت. درست است که حالا ایشان فوت کرده‌اند اما هنوز اثرات ایشان به پایان نرسیده است چون که از مراسم خاک سپاری آن مرحوم نیز الکتریسیته تولید می‌گردد.


جمهوری آذربایجان: تنها نامزدهایی که آخر اسم فامیلیشان "اف" دارد به قول‌هایشان عمل می‌کنند مانند: "علی اف"، "محمد اف"، "قلی اف" و ... تنها کسانی که نام خانوادگی‌یشان به "پیف" ختم می‌شود حق شرکت در انتخابات را ندارند. اصولا در جمهوری آذربایجان خیلی به "اف" و "اوف" و "پیف" و "پف" و "پاف" و " توف" و این جور چیزها بسیار اهمیت می‌دهند. یک بار یکی رفته بود ثبت احوال برای پسرش سجل (شناسنامه) بگیرد، آخر فامیلی‌اش "ف" نداشت، مامور ثبت احوال در اثر سکته جان به جان آفرین تسلیم کرد.


کره شمالی: انتخابات بسیار گسترده‌ای صورت می‌گیرد، همه مردم در خطوط طولانی برای رای دادن ایستاده‌اند. تنها مشکلش اینجاست که یک نفر نامزد شده است و آن هم رهبر کنونی آن‌ها می‌باشد. هر کسی هم که بخواهد رای ندهد یا رای باطله داخل صندوق بیاندازد به ضرب گلوله تانک درجا کشته خواهد شد!


ایتالیا: یکی از خاندان کورلیونه سیسیلیانو که در سیسیل زندگی می‌کرده و همیشه یک گل سرخ روی جیب بالایی کتش وجود داشته نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند. بقیه همه راضی هستند به جز یک نفر از خانواده‌ دن چیچو که آن هم زیاد مهم نیست چون توسط کورلیونه‌ها همیشه یک جوری ساکت خواهند شد.

ایران: از بیان بسیاری مسایل که ربطی هم به ما ندارد معذوریم، بیان مسایلی که به شما نیز مربوط نیست را می‌خواهید چه کار؟؟ فقط در انتها دیده شده برخی از نامزدهای مربوطه، قول‌هایشان را زیر پا می‌گذارند تا بلکه بتوانند یک روزی، روی قول‌هایش بایستند!